lauantai 28. huhtikuuta 2012

Antikvariaatti kierroksella

Siitä on todella kauan, kun olen viimeksi kierrellyt antikvariaatteja. Tänään mietin, että mistähän ihmeen syystä, koska niissä tonkiminen on todella hauskaa! Nyt täytyy siis alkaa kierrellä niitä huomattavasti useammin. Tänään minulla oli apuna varmaan maailman herttaisin myyjä. Tietysti kaikki minua kiinnostava oli ylemmillä hyllyillä ja hän reippaasti nousi tuolille ja ylös, ja alas... ja taas ylös. Löysinkin jotakin kiinnostavaa, vaikkakin ehkä sellaiset huippulöydöt jäi löytämättä.


Näiden kirjojen kannet eivät ole sieltä esteettisimmästä päästä, mutta olen jo pitkään halunnut tämän kirjasarjan, joten olin iloinen löytäessäni sen hyvässä kunnossa. Muitakin vanhoja käsityökirjoja oli tarjolla, mutta niistä puuttuivat kannet tai olivat muuten todella huonossa kunnossa. Mutta eiköhän näissä ole riittävästi lukemista seuraaville illoille!


Ja näitähän ei voi ohittaa kohdalle sattuessaan. Pakkohan Kiljusen on omasta perheestään tarinoita ostaa :) Nämä kirjat ovat ihan hyvässä kunnossa ottaen huomioon, että painokset ovat 1940 -luvulta. Yritin etsiä myös muita lasten ja nuorten kirjaklassikoita, mutta valitettavasti juuri niitä haluamiani löytyi vain ruotsin kielellä. Ensi kerralla sitten!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun vierailustasi!