lauantai 21. huhtikuuta 2012

Vintage, vintage, vintage

Otsikkokin varmasti kertoo, että olen hulluna Vintageen. Minua kiehtovat etenkin viktoriaaninen, Art Deco ja Art Nouveau tyyli. Tällä viikolla sainkin materiaaliehin täydennystä: lähinnä kristallia ja lasia 1920 ja 1930 luvuilta. Otankin niistä heti kuvia, kunhan aurinko malttaisi joku päivä näyttäytyä. Kohta on toukokuu ja takatalvea vain koko ajan pukkaa... kesän odotus alkaa tuntua jo tuskaiselta.

Mutta, niistä vintage materiaaleista on syntymässä jotakin uutta jatkossa, suunnitelmia on vihkoset täynnä. Mutta se miksi Vintage kiehtoo... Rakastan romanttista tyyliä, vaikka olenkin enemmän käytännön ihminen, joka vetää kumisaappaat jalkaan sateella (ja onneksi niitäkin löytyy jo monelaisia!). Vanhoilla tavaroilla on myös tarinansa kerrottavana. Ne on valmistettu eri aikakaudella ja ne ovat matkanneet tähän hetkeen useiden vuosien ja tarinoiden halki. Lisäksi vanhat tavarat ja materiaalit ovat usein uskomattoman hyvin tehtyjä. Esimerkiksi vanhat messinki korunosat ovat paksua messinkiä, joita voi työstää mielin määrin eteenpäin. Siispä, miksi en rakastaisi Vintagea! Olen miettinyt elämää taaksepäin nuoruuteen ja lapsuuteen ja näen itse asiassa saman rakkauden Vintageen matkanneen mukana koko elämän aikana. Olen rakastanut samaa tyyliä aina ja inspiroitunut samoista asioista.

Tässä muutamia kortteja, jotka olen tehnyt kartongeista. Kartongit ovat tavallisia yksivärisiä ja Tildan uusia tämän kevään askartelukartonkeja, jotka kolahtivat täysillä. Lisäksi olen lisännyt kortteihin Vintage Swarovski kristalleja tuomaan hillitysti kimallusta, joita joku aika sitten hankin pussikaupalla :)



Ihanaa kesän odotusta kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun vierailustasi!